Magamról!
Mivel valós tények kerülnek napvilágra, így nem szeretném nevemet adni a konfliktusok elkerülése érdekében. 2 gyermekes családanya vagyok. Szeretném ezen oldallal azon szülőket segíteni, kik családjában adhd-s gyermek van.
Nálunk nagyobbik fiamnál a tavalyi évben regisztrálták ezen betegséget harcba szállva a körzeti nevelési tanácsadó munkatársaival, KLIK által fenntartott általános iskolai pedagógusokkal.
Kálváriám 6 évvel ezelőtt kezdődött.
Fiam angliából hazatérésem után képtelen volt alkalmazkodni a helyi óvodai szókásokkal. MIndenhol csak a megaláztatást, kizárást, kiközősítést kaptuk, csak azért mert angolul mondta a játékok nevét, és képtelen volt felvenni a helyi "úgymond jó szokásokat".
Nem illetünk be ezen környezetbe.
A nevelési tanácsadó 2 éve végzett pszichiátre 5 alkalom után megállapított, hogy mi testileg és lelkileg bántalmazzuk a gyermeket.
MIndezen megállapítás azon feltételezése alapján pattant ki okos fejéből, hogy a gyerekem is mást mondott az adott foltokra, és én is mást, mi is okozhatta valójában a sérülést. Teszem hozzá, nagyobbik gyermekem éppen akkor tanult biciklizni, állandóan izgett- mozgott, elesett és focizott. MIt is várhatnánk valójában egy fiú gyermektől?
Az általános iskola kezdését sem jól torálta gyermekem. Képtelen volt egy nagyobb csoportban teljesíteni, ezért folyamatosan kaptam a szülői fegyelmezést a tanári kartól. Ismételten a nevelési szakszolgálathoz került. Még mindig fennált a bántalmazás gyanúja. Nem tudtam semmit kezdeni ezen helyzettel, mivel a szakszolgálat vezetője ugyanaz maradt.
Nem a gyermek került kivizsgálásra, hanem a család támadása folyamatos volt.
Gyermekem bekerült egy másik iskolába osztályismétléssel. Az első 2 év nehézségekkel, de talán akadálymentesen telt el. A 3. évben, miután nem tudta teljesíteni a matematikai tananyagot került ismételt felülvizsgálatra.
Mivel folyamatosan teljesítettük a nekünk kötelezővé tett intézkedéseket, a gyermek javulást nem mutatott, így kórházba került, a neuró-pszichiátriai szakra. Ott a viselkedéstanulmány és felvett kérdőívek alapján egyértelműen kiderült, hogy a gyermek ADHD-s.
6 év telt el a megállapítás óta.
A gyermek állapota folyamatosan romlott. 4 tantárgyból buktatta meg az osztályfőnök. Irás, nyelvtan, matematika, ének.
Testnevelés tantárgyból az év végén oklevélben részesült, ehhez képest a bizonyítványában csak 4-es szerepelt.
A gyermek ezek után bekerült egy speciális iskolába, hol érdekes módon folyamatosan, egyértelműen, hibatévesztés nélkül olvas, a matematikája az elismerésnek köszönhetően kiváló. Érdekes módon ének-zene tantárgyból is 5-ösre teljesít.
Köszönöm szépen 6 éves kálváriánk végén vagyunk, hisz úgy érzem, hogy pszichiátert, és iskolát váltva a gyermek átlaga fényéveket javult, a megbecsülés a környezetében teljes mértékben meg van.
Mindezen történet azért került leírásra, mert nem szeretném ha ezen étékes gyermekek elkallodva KLIK által elvárt elvárosnak, illetve a szülők a többszöri küszködéseknek, és sérelmek ellenére tönkre menjenek.
Segítséget szeretnék nyújtani saját történetemből tanulva azon gyermekek szüleinek, kik ugyanilyen problémával küszködnek, mint amin én már túl vagyok.
Felhívom a figyelmet a szülők körében azon tényre, hogy ezen gyermekek nem buták, sőt átlagon felül tudnak teljesíteni bizonyos tantárgyakban ha az elismerést megkapják. Elkeseredni nem kell, hisz a kimutatott statitsztikák szerint, minden egyes osztályra a mai időkben jut 1-2 ADHD-s gyermek, kiket sajnos a KLIK által működtetett áltános iskolákban gyógypedagóus hiányában nem tudnak kezelni, ezért ők kiközösítésre kerülnek.
Az ADHD betegség, de gyógyszeres kezeléssel, illetve a megfelelő szakemberekkel gyermekkorban még lehet kezelni, illetve Ők felnőtt korukra már megtanulják kezelni betegségüket.
Ezen oldal még szerkesztés alatt áll. Magánszemélyként megróbálom összegyűjteni a lehetséges kezelési módokat, eszközöket, hogy segítsem mindazokat, kik ugyanilyen próblémával küszködnek mint én.
A főmenű alatti kis fülekből ki fog derülni a betegség teljes ismertetése,
leírás a lehetésges otthoni gyógypedagógiai módokról,
Iskolák neve, hol ilyen gyermeket kezelnek,
otthoni pratktikák,
országos központok, és leírásaik.
Felhívom figyelmüket, hogy nem vagyok orvos, csak egy átlagos szülő, ha a leírásokban és tünetekben szereplő együttes tényezők megvannak, úgy kérem kérjék a körzeti Nevelési TAnácsadó, Megyei Tanulásképesség vizságló, pszichiáter, gyógypedagus segítségét a probléma megállapításához és diagnozilásához.
Felhívom a szülők szíves figyelmét, hogy esélyegyenlőségi programkordinátorként végeztem a Türr István Kutatóintézetnél.
A helyi esélyegyenlőségi tervek 2013. év folyamán minden önkormányzatnál el kellett készüljenek, ellenkező esetben a Kormány nem ad támogatást. A program fő célkitűzései a romák, mélyszegénységben élők, nők, gyermekek, idősek, fogyatékosok.
MInden programelemhez tartozik egy összesítés, és egy általános jövőbeni kép felfedése.
Amennyiben Önök hozzájárulnak, természetesen kérdéseik felkerülnek a válaszokkal együtt honaplomra. Hozzájárulés nélkül ez nem lehetésges.
Kérem Önöket, mivel a honlap még egyenlőre szerkesztés alatt áll, úgy kérdéseiket privátban e-mail címemre tegyék fel: adhd19740813@googlemail.com. Igérem minden kérdésre megpróbálom a választ megírni, illetve azon segítési lehetőségeket, melyek az Önök számára a további utat ügyükben mutatni tudják.!!!
Köszönettel:
Sunshine